חיפוש

להתגרש בשלום: זה אפשרי?

להתגרש בטוב

תוכן עניינים

מאת: מיה שפילמן, עו"ד ומגשרת

אם החלטתם להתגרש או להיפרד מבן/ת הזוג שלכם, עצרו רגע.

לפני שאתם מחממים את עצמכם, את הסביבה, מתכננים תכניות, מתמלאים בחרדות, פונים לשלל עורכי דין, אני רוצה להציע לכם במאמר הזה, טיפה של אופטימיות, תקווה ולהגיד לכם, שיש אפשרות להתגרש בדרך אחרת.

יש אפשרות להתגרש בדרך מועילה שתביא אתכם לסיים את מערכת היחסים שלכם בטוב, להתגרש בשלום.

יש דרך שבה אתם יכולים לשבת ביחד בחדר אחד ובשיחה נעימה, רגועה, לדבר עם הבן/ת זוג שלכם על כל הנושאים המשותפים לכם ולהציף את כל הבעיות, הקשיים, הצרכים והרצונות שלכם.

בשיח מקרב, תקשורתי בנוכחות צד שלישי שנמצא כל הזמן אתכם בחדר ומלווה את התהליך הזה מקרוב, אפשר לדבר על הכל, אפשר לסכם הרבה דברים שחשובים לכם ושחשובים גם לצד השני. הכל בתהליך מאוד מכבד, מאוד קרוב, ששם במרכז אתכם ואת הילדים שלכם.

זוגות שמחליטים להגיע לגישור גירושין, יודעים כנראה שזו הדרך הטובה ביותר להגיע להסכם גירושין. הם מבינים שעדיף להם לנהל תהליך שבו הם שולטים בדרך ובתוצאה, הם קובעים את הקצב, הם מציפים את הבעיות, הקשיים, הצרכים, הרצונות ולכן, זוגות שבוחרים להגיע לגישור, כמעט תמיד יסיימו את התהליך עם הסכם גירושין שהם עומדים מאחוריו במאה אחוז.

להתגרש בשלום, זה לא חלום. זה אפשרי

הרבה מאוד זוגות שמגיעים לפגישת היכרות ראשונה, מגיעים סקפטיים, חשדניים לגבי התהליך והמגשר, יש להם הרבה ספקות, הרבה שאלות ובעיקר הרבה חששות.

פעם אמרה לי מישהי "אי אפשר להתגרש בשלום" זה דבר והיפוכו, זה ממש לא נכון.

להיפך, דווקא לגירושין עם ילדים , יש חשיבות עצומה למערכת היחסים שקיימת בין בני הזוג. הפרידה כזוג היא דבר אחד אבל צריך לזכור שכדי לעזור לילדים כמה שיותר בתוך התהליך הכואב הזה, כדי להקל עליהם, הכי טוב  שהם ייראו שאמא ואבא מתקשרים, מדברים, חושבים ומנסים למצוא פתרונות מותאמים להם ולכל התא המשפחתי החדש.

הרבה מאוד מחקרים מדברים על החשיבות העצומה שבתקשורת חיובית בין בני זוג שמתגרשים. התקשורת, מעבירה מסרים לילדים שלכם, שאפשר להיפרד אבל באותה עת, אפשר להישאר ביחסים טובים ומכבדים אחד עם השנייה.

תהליך הגישור שם דגש מאוד גדול על התקשורת בניכם. מכיוון שכל התהליך הוא מאוד מותאם לכם ולצרכים שלכם כמשפחה, השיח בחדר הגישור מאפשר לכם להגיד את הכל בתוך מרחב בטוח. זוגות שמתגרשים בגישור, מסיימים את התהליך בטוב ולכן להתגרש בשלום, זה בהחלט אפשרי.

מה יכול לסייע לבני הזוג "להתגרש בטוב"?

בראש ובראשונה הכרה שזוהי הדרך הטובה והנכונה ביותר לסיים את מערכת היחסים. צריך שיהיה אינטרס משותף שהוא חזק אצל שני הצדדים כמו למשל רצון לשמר קשר טוב ותקשורת טובה עם הילדים, היכולת לראות את הצד השני, את הצרכים שלו, את החששות שלו להכיר בכאב שלו ובקשיים גם מאוד מקדמת את התהליך.

הרצון לסיים את מערכת היחסים בלי מלחמות ובצורה יפה צריך להיות נר לרגליהם של בני הזוג כדי שיוכלו להתגרש בטוב. להסלים את מערכת היחסים תמיד אפשר אבל לשפר אותה, להחזיק אותה באור חיובי כאשר טובת הילדים תמיד מונחת לנגד עינכם זו המשימה היותר מאתגרת. הרבה זוגות מצליחים לעשות את זה ומרווחים הרבה בדרך, הם וילדיהם.

איך להתגרש בשלום עובד בפועל?

מגיעים לפגישת היכרות ראשונה. בני הזוג מכירים את המגשר, מתרשמים ממנו כאדם, כאיש או אשת מקצוע, כדאי שהמגשר יהיה איש מקצוע מתחום דיני המשפחה, בעלי ניסיון בגישור גירושין.

המגשר מצידו מספר בקצרה על תהליך הגישור ולאחר מכן שומע את הסיפור המשותף מפי כל אחד מהצדדים. בסיום הפגישה, אפשר להעריך כמה שעות גישור נדרשות כדי להגיע להסכם וכך ניתן להעריך את עלות מגשר הגירושין.

הליך הגישור הוא מאוד שקוף ומאוד מותאם לצרכים של בני הזוג ולקצב של בני הזוג. הם אלו שמכתיבים את תדירות הפגישות, משך הפגישות וגם תוכן המפגשים. אין גישור אחד שדומה לגישור אחר כמו שאין אדם שדומה לאחר. היופי בגישור הוא שבסופו של יום אנחנו רוקמים ביחד סיפור חיים חדש כזה שילווה את בני הזוג עוד הרבה שנים קדימה.

מעוניינים ומעוניינות לשמוע עוד על התהליך? פנו אליי – מיה שפילמן, עו"ד ומגשרת גירושין

 

למה עדיף לבחור בגירושין בשלום

גירושין במלחמה

יום אחד הפיצוצים יירגעו וכל אחד יחזיר את חייליו לבסיס האם. מישהו יזכה בבית והאחר בקרנות ההשתלמות, מישהו יקבל את הילדים לסוף שבוע והאחר לאמצע השבוע. מישהו יפסיד ומישהו יפסיד יותר. אתם תצאו צולעים קצת בלב ובנפש, והילדים, הם יתמרנו ביניכם, ינסו לשכוח את תקופת המלחמה ולהתגבר על העובדה שאבא ואימא כבר לא ביחד ושום דבר כבר לא אותו דבר.

גירושין בשלום

השלום הזה שבאווירתו אתם מקבלים ועורכים את הגירושין יתרום רבות דווקא לאחר הפירוד. בשלב שבו כל אחד הלך לדרכו, לאחר שכל אחד קיבל את המגיע לו ובסך הכל לא נרשמו פציעות מיוחדות, מגיע השלב האמיתי לכאורה, החיים בנפרד עם נקודות הממשק שהגדולה והמשמעותית היא הילדים. השלום עליו שמרתם בתהליך עצמו ישמש אתכם להורות רגועה יותר ולגירושין נעימים יותר בשלב ההסתגלות של הילדים לחיים אתכם אך בנפרד.

 

לסיכום

גירושין לא חייבים להפוך לשדה קרב עקוב מדם המותיר אחריו בני משפחה מצולקים. גירושין יכול להיות תהליך מורכב אך מוחזק, שבו הכל נעשה בהסכמה ובהדרגה, תוך הבנה מוחלטת ורגישות לצד האחר ולצורכי הילדים שבאמצע במהלך כל שלבי הגירושין.

להתגרש בטוב

תוכן עניינים

מיה שפילמן, עורכת דין ומגשרת

מיה שפילמן, עורכת דין ומגשרת

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית משנת 1999, בעלת רישיון עריכת דין משנת 2005 ומגשרת מוסמכת בגירושין מטעם לשכת עורכי הדין.

מיה רואה בתהליך גישור נכון הזדמנות עבורכם. בשיח מכבד ובאווירה נעימה וסבלנית אפשר ביחד להתגבר על הקשיים ואי ההסכמות ולנסח הסכם שיביא אתכם לחיים חדשים ומספקים.

לשיחת ייעוץ חינם התקשרו

או פנו עכשיו

התקשרו צרו קשר דילוג לתוכן